1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum dodania: 12-02-2012

Media a edukacja

Wpis dodano: 12-02-2012, Zastosowane tagowanie: rodzaje mediów, prasa, wiadomości

Oprócz funkcji informacyjnej media mogą pełnić i pełnią rolę edukacyjną. Dostarczają bardzo bogatej wiedzy dotyczącej kraju i świata. Programy edukacyjne są bardzo zróżnicowane. Telewizja udostępnia niesamowity zbiór programów przyrodniczych, ale także z zakresu techniki, fizyki lub chemii. Szczególnym źródłem wiedzy jest Internet, który jest bogaty w niezmierzone zasoby wiedzy. Dzięki niemu nauka języków staje się łatwiejsza i przyjemniejsza. Nie jest konieczne wykupowanie drogich programów edukacyjnych, ponieważ znajdziemy również programy darmowe. Internet pozwala na bliższe poznanie postaci żyjących w przeszłości, ale rozwija również twórczość. Media pełnią również funkcję edukacyjną w inny sposób. Są bardzo ważne w profilaktyce zdrowia. Informują o zagrożeniach płynących z tłustej i ciężkostrawnej diety. Nakłaniają do okresowych badań. Społecznościowe kampanie reklamowe mają na celu walkę z nałogami, a także przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym takim jak cukrzyca lub rak. Media mówią gdzie i kiedy można za darmo przeprowadzić odpowiednie badania.

 

Media komercyjne

Wpis dodano: 12-02-2012, Zastosowane tagowanie: wiadomości medialne, opinie, narzędzie marketingowe

Media publiczne działają na trochę innej zasadzie niż media komercyjne. Chociaż w mediach publicznych jest miejsce również na rozrywkę np. w postaci filmów, teleturniejów lub innych produktów to jednak ich głównym zadaniem jest informowanie. Dotyczy to również takich mediów jak prasa. Celem mediów komercyjnych jest zysk. Media tego rodzaju działają jako prywatne przedsiębiorstwa. Zapewniają reklamodawcom miejsce na ich reklamę, ponieważ jest to ich główne źródło utrzymania. Przygotowują programy, które przyciągają uwagę, aby skupić jak największą uwagę odbiorców. Do telewizyjnych mediów komercyjnych należy na przykład Polsat i TVN. Podczas oglądania filmów na tych stacjach często irytują nas reklamy. Właśnie w ten sposób telewizja zyskuje większe prawdopodobieństwo, że reklamy będą oglądane. Do mediów komercyjnych należą również liczne gazety. Na największą komercję nastawione są magazyny plotkarskie. Przyciągają uwagę informacjami o życiu gwiazd i znanych osobistości. Ich niewielki odsetek dostarcza informacji, które są naprawdę przydatne.

 

www,socialaw.pl
 
Copyright wetestweb.pl