1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum dodania: 25-01-2012

Częstotliwość wysyłania subskrypcji

Wpis dodano: 25-01-2012, Zastosowane tagowanie: e-marketing, e-mail, wiadomość

Kiedy już uda się nam pozyskać subskrybentów, a właściwie jeszcze przed ich pozyskaniem, powinniśmy mieć ustalony plan działania. Do bardzo ważnych kwestii należy wybór czasu, w którym subskrypcja będzie wysyłana. Chodzi w końcu o to, aby przeczytało ją jak najwięcej osób. Fakt, że odbiorcy mają wiadomość w swojej skrzynce nie oznacza jeszcze sukcesu. Prawdziwym osiągnięciem jest sprawienie, aby większość klientów czytała wysyłane przez nas wiadomości. Jeśli będziemy wysyłać informacje zbyt często może to wzbudzić niechęć klientów. Nikt nie ma czasu, aby każdego dnia odczytywać dziesiątki maili, które do nas docierają. W przypadku, gdy mamy do przekazania ważne treści, które w szybkim tempie są uaktualniane, najlepszym rozwiązaniem będzie mailing raz w tygodniu. Gdy wiadomości nie są tak często uaktualniane, nie zanudzajmy odbiorców mało istotnymi informacjami lub wiadomościami pisanymi na siłę. W niektórych przypadkach wystarczy mailing tylko raz w miesiącu. Statystyki mówią, że największa ilość maili jest czytana we wtorek i środę.

 

Pomiary e-marketingu

Wpis dodano: 25-01-2012, Zastosowane tagowanie: marketing internetowy, sieć, konsument

E-marketing składa się z całego koszyka możliwości, które można wykorzystywać równocześnie lub pojedynczo. Wybór optymalnych opcji sprawi, że uzyskamy wymierne korzyści. Aby tak było, musimy sprawdzić, które narzędzia w przypadku naszej firmy sprawdzają się najlepiej. W e-marketingu istotną rolę odgrywają subskrypcje, mailing, a także banery reklamowe. W zależności od zastosowanej metody marketingowej mierzymy np. kliknięcia i otwarcia wiadomości. Najwięcej informacji można uzyskać poprzez informację zwrotną od odbiorców. Ich aktywność określa się mianem wskaźnika konwersji. Przykładowo najważniejszą informacją nie jest ilość wysłanych przez nas wiadomości, które odczytali klienci, lecz ilość zakupionych przez nich płatnych subskrypcji. Oczywiście zależność pomiędzy wysłanymi informacjami, a ilością subskrypcji jest wyraźna. Ale mierzalnym efektem są sprzedane subskrypcje. Podsumowując wskaźnikiem konwersji jest w tym przypadku procent odbiorców, którzy zakupili subskrypcję. W każdym innym przypadku będzie to procent osób, które wykonały konkretną czynność.

 

Problemy w newsletterach

Wpis dodano: 25-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

Skrupulatnie opracowana wiadomość e-mail, która dociera do właściwych odbiorców to duży sukces. Kiedy widzimy efekt, jaki prezentuje newsletter na naszym komputerze, rozpiera nas duma. Tymczasem w momencie odbioru newslettera lubią pojawiać się różne problemy, które burzą starannie opracowaną kompozycję. Winne są temu różnice w systemach i oprogramowaniu. Problem dotyczy zarówno wiadomości w formacie tekstowym, jak i języka HTML. Mogłoby się wydawać, że HTML zapewnia stałość kompozycji, ale wcale tak nie jest. Już na etapie pisania newslettera musimy zadbać o to, aby tekst u odbiorcy był zbliżony do tego, który zapisaliśmy. Odradza się pisanie tekstu w długich linijkach, ponieważ tekst może zostać rozbity w przypadkowym miejscu. Z tego względu zaleca się umieszczanie w jednej linijce 65-70 znaków. Linię kończymy wciskając Enter. Kolejnym problemem są linki, które są czasem długie i również mogą być złamane przez system i pojawiają się w dwóch linijkach. Dlatego konieczne jest przekierowanie z krótszym adresem.

 

folia oracal
 
Copyright wetestweb.pl