1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum dodania: 27-01-2012

Promocyjny e-mail marketing

Wpis dodano: 27-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

Marketing promocyjny polega na wysyłaniu e-maili do odbiorców z listy bazy mailingowej. Jest to ten rodzaj reklamy, który często drażni użytkowników danej poczty. Otrzymujemy informacje, które nie są przez nas pożądane. Mailing tego typu jest zazwyczaj zamawiany przez firmę w innej firmie, która posiada bogatą bazę mailingową. Często są to portale społecznościowe lub portale, które umożliwiają założenie darmowej skrzynki pocztowej. Forma promocyjnego e-mail marketingu jest zazwyczaj wykorzystywana do przeprowadzenia jednorazowych lub krótkich kampanii promocyjnych, których celem jest rozreklamowanie firmy, produktu lub usługi. Chodzi o dotarcie do naprawdę dużej liczby odbiorców. Przede wszystkim jest to drogie rozwiązanie dla firmy, która zleca taką kampanię. Ponadto odbiorcy nie zawsze otwierają wiadomości z informacjami, których się nie spodziewali. Wiele osób nie odróżnia takich maili od spamu. Efekt takiej akcji jest krótkoterminowy. W ten sposób nie da się przywiązać klienta do marki.

 

Relacyjny e-mail marketing

Wpis dodano: 27-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

E-mail marketing relacyjny jest znacznie bardziej akceptowalną formą mailingu. Polega na dobrowolnym wyrażeniu zgody na otrzymywanie newslettera. Wpisanie się na listę mailingową odbywa się dobrowolnie. Odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji. Jest to metoda, która ułatwia budowanie trwałych relacji z klientem. Jest to także idealne rozwiązanie dla samej firmy, która w ten sposób uzyskuje własną bazę mailingową, za którą nie musi płacić innej firmie. W marketingu relacyjnym wyodrębniamy dwie koncepcje: nastawienie na sprzedaż i nastawienie na dialog. W przypadku nastawienia na sprzedaż e-mail ma wywołać w odbiorcy chęć zakupu danego produktu lub usługi. Jest to typ kampanii nastawionej na natychmiastowy efekt. Właściwy przekaz potrafi zdziałać cuda. E-mail marketing wykorzystuje się również do budowania pozytywnego wizerunku firmy poprzez budowanie trwałych relacji z klientem. Na linii klient-firma rodzi się zaufanie, które skutkuje przywiązaniem do marki. W efekcie klient chętniej powtórnie dokona u nas zakupu.

 

migomedia
 
Copyright wetestweb.pl