1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Promocyjny e-mail marketing

Wpis dodano: 27-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

Marketing promocyjny polega na wysyłaniu e-maili do odbiorców z listy bazy mailingowej. Jest to ten rodzaj reklamy, który często drażni użytkowników danej poczty. Otrzymujemy informacje, które nie są przez nas pożądane. Mailing tego typu jest zazwyczaj zamawiany przez firmę w innej firmie, która posiada bogatą bazę mailingową. Często są to portale społecznościowe lub portale, które umożliwiają założenie darmowej skrzynki pocztowej. Forma promocyjnego e-mail marketingu jest zazwyczaj wykorzystywana do przeprowadzenia jednorazowych lub krótkich kampanii promocyjnych, których celem jest rozreklamowanie firmy, produktu lub usługi. Chodzi o dotarcie do naprawdę dużej liczby odbiorców. Przede wszystkim jest to drogie rozwiązanie dla firmy, która zleca taką kampanię. Ponadto odbiorcy nie zawsze otwierają wiadomości z informacjami, których się nie spodziewali. Wiele osób nie odróżnia takich maili od spamu. Efekt takiej akcji jest krótkoterminowy. W ten sposób nie da się przywiązać klienta do marki.

 

Relacyjny e-mail marketing

Wpis dodano: 27-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

E-mail marketing relacyjny jest znacznie bardziej akceptowalną formą mailingu. Polega na dobrowolnym wyrażeniu zgody na otrzymywanie newslettera. Wpisanie się na listę mailingową odbywa się dobrowolnie. Odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji. Jest to metoda, która ułatwia budowanie trwałych relacji z klientem. Jest to także idealne rozwiązanie dla samej firmy, która w ten sposób uzyskuje własną bazę mailingową, za którą nie musi płacić innej firmie. W marketingu relacyjnym wyodrębniamy dwie koncepcje: nastawienie na sprzedaż i nastawienie na dialog. W przypadku nastawienia na sprzedaż e-mail ma wywołać w odbiorcy chęć zakupu danego produktu lub usługi. Jest to typ kampanii nastawionej na natychmiastowy efekt. Właściwy przekaz potrafi zdziałać cuda. E-mail marketing wykorzystuje się również do budowania pozytywnego wizerunku firmy poprzez budowanie trwałych relacji z klientem. Na linii klient-firma rodzi się zaufanie, które skutkuje przywiązaniem do marki. W efekcie klient chętniej powtórnie dokona u nas zakupu.

 

Czym jest SPAM?

Wpis dodano: 28-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, użytkownicy, odbiorca

Nazwa SPAM ma swoje źródło w języku angielskim. Oznacza po prostu konserwę mięsną. I właśnie taka „mielonka” dostaje się często do naszych skrzynek mailowych. SPAM jest formą korespondencji, która dociera do nas chociaż jej nie chcemy. Coraz trudniej jest odróżnić maile o charakterze marketingowym, które mają funkcję informacyjną od wiadomości śmieciowych. Wiadomości spamowe reklamują często strony i inne produkty erotyczne. Wśród SPAMU można znaleźć także reklamy produktów na potencję lub propozycje przyłączenia się do portali o charakterze randkowym, które często również mają podtekst erotyczny. Tego typu wiadomości przychodzą często w języku angielskim. Niestety coraz więcej niechcianych wiadomości przybiera inteligentną formę. Są napisane w oficjalnym, oryginalnym stylu, który właściwie się nie różni od stylu promocyjnych kampanii e-marketingowych. Jest to poważny problem dla firm, ponieważ skuteczności akcji promocyjnych prowadzonych w ten sposób zmniejsza się. Pojawia się coraz większe ryzyko, że również będą przechwytywane jako SPAM.

 

studio reklamy

poprzednia     1 2 [3] 4 5     następna
 
Copyright wetestweb.pl