1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Telewizja kiedyś a dziś

Wpis dodano: 04-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, komunikacja, informowanie

Trudno sobie wyobrazić, że kiedyś telewizor posiadały tylko nieliczne osoby. W XXI w. telewizor jest jednym z głównych elementów wyposażenia domu. Zmieniła się nie tylko liczba osób oglądających telewizję, ale również formuła telewizji. Początkowo w Polsce na ekranach telewizorów można było zobaczyć przede wszystkim przedstawienia teatralne i filmy oraz kroniki filmowe. Bardzo szybko odkryto, w jaki sposób jeszcze można telewizję wykorzystać. Wprowadzono programy informacyjne. Wkrótce programy informacyjne zaczęły być używane do kształtowania poglądów społeczeństwa. Pokazywanie odpowiednich treści, przedstawionych z jednego punktu widzenia sprawia, że wywiera się na społeczeństwo presję myślenia właśnie w taki sposób. To, co było wyświetlane na ekranach było i wciąż jest manipulacją polityczną lub manipulacją innego rodzaju. Z czasem odkryto, że telewizja to świetne narzędzie marketingowe. Początkowo reklamy cieszyły się popularnością, ponieważ były czymś nowym i oddziaływały na konsumentów, a teraz z reguły irytują. Ich skuteczność znacznie spadła.

 

Marketing szeptany

Przeczytaj też:

Radio w Polsce


Pierwsze odbiorniki radiowe powstały jeszcze przed drugą wojną światową. Ich twórcami byli pracownicy Polskiego Towarzystwa Radiotechnicznego. Wkrótce zbudowano studio radiowe. W konkursie na eksploratora sieci radiowej zwyciężyło Polskie Radio. W 1926 r. rozpoczęło nadawanie programu. Początkowo stacja radiowa mieściła ...

Odziaływanie mediów


Fakt, że media oddziałują na nasze życie jest niezaprzeczalny. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, w jaki sposób to robią. Warto się przyjrzeć chwytom, którymi się posługują. Nie znaczy to, że od razu mamy być podejrzliwi wobec każdego programu i informacji. Są one przygotowywane w sposób, który ma trafić ...

Wpływ mediów na młodych ludzi


Media mają największy wpływ na młodych ludzi, których charakter i osobowość nie zostały jeszcze ukształtowane. Media najsilniej oddziałują na osoby słabe psychicznie, niestabilne emocjonalnie. Programy telewizyjne i filmy pełne przemocy i brutalności z jednej strony ukazują konsekwencje negatywnych zachowań, ale ...
 
Copyright wetestweb.pl