1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Odziaływanie mediów

Wpis dodano: 07-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, komunikacja, informowanie

Fakt, że media oddziałują na nasze życie jest niezaprzeczalny. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, w jaki sposób to robią. Warto się przyjrzeć chwytom, którymi się posługują. Nie znaczy to, że od razu mamy być podejrzliwi wobec każdego programu i informacji. Są one przygotowywane w sposób, który ma trafić do odbiorcy, ale nie znaczy to, że celem jest manipulowanie odbiorcą. Często celem jest po prostu uświadamianie pewnych faktów. Jednak w przypadku reklam mamy do czynienia z próbą perswazji. W ostatnich czasach w reklamach pojawiają się bardzo często osoby, które są rozpoznawalne. Są to lubiani aktorzy, piosenkarze, ale również politycy. Ponadto w reklamach występują specjaliści. Wszystkie te osoby wzbudzają zaufanie odbiorcy. Jeśli one przekonują do zakupu produktu, wierzymy im bardziej niż osobie nieznanej. Przedstawianie zalet produktu w swobodny sposób sprawia, że nie czujemy, że reklama zmusza nas do zakupu. Swoboda decyzji sprawia, że chętniej sięgamy po reklamowaną rzecz lub usługę.

 

agencja reklamy małopolskie

Przeczytaj też:

Wpływ mediów na młodych ludzi


Media mają największy wpływ na młodych ludzi, których charakter i osobowość nie zostały jeszcze ukształtowane. Media najsilniej oddziałują na osoby słabe psychicznie, niestabilne emocjonalnie. Programy telewizyjne i filmy pełne przemocy i brutalności z jednej strony ukazują konsekwencje negatywnych zachowań, ale ...

Media obiektywnie


Media oddziałują na społeczeństwo w różny sposób. Pewne grupy społeczne, najczęściej polityczne lub osoby, które są z tymi grupami ściśle związane próbują wywierać wpływ przedstawiając swój punkt widzenia za jedyny słuszny. Jeśli media prezentowałyby wyłącznie jeden punt widzenia, być może większość ...

Fałsz i realizm


Media mają wielką moc. Ingerują we wszystkie sfery życia. Zajmują się ekonomią, gospodarką, polityką, ale również sferą życia społecznego i prywatnego. Kreują trendy i promują nie tylko produkty, ale również przekonania i zachowania. Granica pomiędzy podawaniem faktów opartych na sprawdzonych źródłach, a ...
 
Copyright wetestweb.pl