1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Powstanie Internetu

Wpis dodano: 03-02-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, wiadomości medialne

Kiedy Internet stał się łatwo dostępny, każdy chciał go mieć. Teraz komputer, który nie jest podłączony do Internetu jest niewiele wart. Internet zapewnia komunikację na wielu płaszczyznach. Stanowi medium, które silnie oddziałuje na społeczeństwo. Dzieje się tak m.in. dlatego, że ludzie sami częściowo to medium tworzą. Dzięki niemu możliwa jest interakcja, wyrażanie swoich opinii, a nie tylko bierne wysłuchiwanie jak w przypadku telewizji. Aż dziw bierze, że Internet powstał trochę przypadkiem. Celem projektu było utworzenie sieci komunikacyjnej dla wojska. W założeniu miał powstać system z wieloma równoległymi połączeniami, co zapobiegłoby utracie komunikacji w przypadku ataku rakietowego. W ten sposób w 1969 r. instytucje rządowe i akademickie zostały podłączone do sieci ARPAnet. Kilka lat później połączenie rozszerzono o teren Wielkiej Brytanii oraz Norwegii. Wkrótce powstał program do przesyłania wiadomości i pierwsze grupy dyskusyjne Usenet. Kolejne komponenty projektu pojawiały się naturalnie w miarę rosnących potrzeb użytkowników.

 

Istnienie w Internecie

Wpis dodano: 04-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, informacje, informowanie

Już od jakiegoś czasu popularne jest powiedzenie, które wiąże się z portalami społecznościowymi działającymi w Internecie: „Jak Cię nie ma na Facebooku lub Naszej Klasie to znaczy, że nie żyjesz”. Internet stał się silnym medium opiniotwórczym, bez którego trudno sobie już wyobrazić funkcjonowanie świata. Powyższe powiedzenie odnosi się częściowo do firm i organizacji. Faktycznie Internet to doskonałe miejsce, aby zareklamować swoją działalność. Inne formy reklamy są tylko dodatkiem. Faktycznie trudno stać się rozpoznawalną marką bez posiadania swojej strony internetowej. Internet jest siłą napędową biznesu. Portale społecznościowe i fora umożliwiają wymianę opinii i przekonują lub zniechęcają klientów do zakupu usługi lub produktu. W Internecie znajdziemy mnóstwo kontaktów, które są firmom niezbędne. Nawiążemy znajomości i podzielimy się wiedzą. Właśnie w ten sposób działa Internet. Pozwala na swobodną komunikację i różne formy reklamy. Porusza tematy wagi światowej, ale również lokalnych społeczności.

 

Telewizja kiedyś a dziś

Wpis dodano: 04-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, komunikacja, informowanie

Trudno sobie wyobrazić, że kiedyś telewizor posiadały tylko nieliczne osoby. W XXI w. telewizor jest jednym z głównych elementów wyposażenia domu. Zmieniła się nie tylko liczba osób oglądających telewizję, ale również formuła telewizji. Początkowo w Polsce na ekranach telewizorów można było zobaczyć przede wszystkim przedstawienia teatralne i filmy oraz kroniki filmowe. Bardzo szybko odkryto, w jaki sposób jeszcze można telewizję wykorzystać. Wprowadzono programy informacyjne. Wkrótce programy informacyjne zaczęły być używane do kształtowania poglądów społeczeństwa. Pokazywanie odpowiednich treści, przedstawionych z jednego punktu widzenia sprawia, że wywiera się na społeczeństwo presję myślenia właśnie w taki sposób. To, co było wyświetlane na ekranach było i wciąż jest manipulacją polityczną lub manipulacją innego rodzaju. Z czasem odkryto, że telewizja to świetne narzędzie marketingowe. Początkowo reklamy cieszyły się popularnością, ponieważ były czymś nowym i oddziaływały na konsumentów, a teraz z reguły irytują. Ich skuteczność znacznie spadła.

 

lastryko

poprzednia     1 [2] 3 4 5     następna
 
Copyright wetestweb.pl