1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Radio w Polsce

Wpis dodano: 07-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, informacje, narzędzie marketingowe

Pierwsze odbiorniki radiowe powstały jeszcze przed drugą wojną światową. Ich twórcami byli pracownicy Polskiego Towarzystwa Radiotechnicznego. Wkrótce zbudowano studio radiowe. W konkursie na eksploratora sieci radiowej zwyciężyło Polskie Radio. W 1926 r. rozpoczęło nadawanie programu. Początkowo stacja radiowa mieściła się tylko w Warszawie. W niedługim czasie sieć rozbudowano i stacje pojawiły się w Krakowie, Katowicach i Wilnie. Jak brzmiały stare audycje radiowe dowiadujemy się z materiałów archiwalnych, a przede wszystkim ze starych filmów. Ówczesny odbiornik wyglądał znacznie masywniej i ustawiało się go za pomocą pokręteł. Dzisiejsza technika daje znacznie więcej możliwości. Radio jest połączone z różnorakimi odtwarzaczami i innymi funkcjami. Również audycje brzmią inaczej. Również to medium zostało wykorzystane jako narzędzie marketingowe. Reklamy płynące z radia różnią się od telewizyjnych, ponieważ treść musi być bardziej oryginalna ze względu na brak obrazu. W radiu toczą się dyskusje ze specjalistami z różnych dziedzin i politykami.

 

Odziaływanie mediów

Wpis dodano: 07-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, komunikacja, informowanie

Fakt, że media oddziałują na nasze życie jest niezaprzeczalny. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, w jaki sposób to robią. Warto się przyjrzeć chwytom, którymi się posługują. Nie znaczy to, że od razu mamy być podejrzliwi wobec każdego programu i informacji. Są one przygotowywane w sposób, który ma trafić do odbiorcy, ale nie znaczy to, że celem jest manipulowanie odbiorcą. Często celem jest po prostu uświadamianie pewnych faktów. Jednak w przypadku reklam mamy do czynienia z próbą perswazji. W ostatnich czasach w reklamach pojawiają się bardzo często osoby, które są rozpoznawalne. Są to lubiani aktorzy, piosenkarze, ale również politycy. Ponadto w reklamach występują specjaliści. Wszystkie te osoby wzbudzają zaufanie odbiorcy. Jeśli one przekonują do zakupu produktu, wierzymy im bardziej niż osobie nieznanej. Przedstawianie zalet produktu w swobodny sposób sprawia, że nie czujemy, że reklama zmusza nas do zakupu. Swoboda decyzji sprawia, że chętniej sięgamy po reklamowaną rzecz lub usługę.

 

Wpływ mediów na młodych ludzi

Wpis dodano: 09-02-2012, Zastosowane tagowanie: rodzaje mediów, komunikacja, informowanie

Media mają największy wpływ na młodych ludzi, których charakter i osobowość nie zostały jeszcze ukształtowane. Media najsilniej oddziałują na osoby słabe psychicznie, niestabilne emocjonalnie. Programy telewizyjne i filmy pełne przemocy i brutalności z jednej strony ukazują konsekwencje negatywnych zachowań, ale z drugiej strony w łatwy sposób mogą zniszczyć psychikę i sprawić, że człowiek stanie się nadmiernie lękliwy lub agresywny i zacznie postępować w sposób, który ukazał się jego oczom. Tego typu treści są też łatwo dostępne w Internecie. Dzieci i bardzo młode osoby muszą być chronione przez rodziców przed tego typu scenami. Niestety przemoc pojawia się wszędzie i trudno o stuprocentową ochronę. Jedyne, co można zrobić to tłumaczyć takie zachowania i wpajać pozytywne wartości. Grupa społeczna, o której mówię jest również bardziej podatna na działanie reklam. Treść reklamy jest przyjmowana za fakt i pojawia się chęć posiadania danej rzeczy. Dlatego wszelkiego rodzaju nowości stają się szybko popularne.

 

migomedia opinie

poprzednia     1 2 [3] 4 5     następna
 
Copyright wetestweb.pl