1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Rozwój PR

Wpis dodano: 17-02-2012, Zastosowane tagowanie: public relations, media, odbiorcy

Public relations jest dziedziną, która przywędrowała do Polski ze Stanów. U nas jest wciąż zagadnieniem stosunkowo młodym, chociaż już dobrze znanym. W ostatnich latach wiele uczelni wyższych otwarło kierunek PR. Zapotrzebowanie na specjalistów do spraw public relations rozpoczęło się na początku lat. 90 XX w.. W tym czasie mocniej zaczęły się rozwijać działy marketingu, a w firmach zrozumiano, że potrzebny jest „łącznik” pomiędzy organizacją a otoczeniem. Do sekcji marketingu zaczęto wprowadzać osoby odpowiedzialne za PR. Wkrótce większe i bardziej znaczące firmy stworzyły odrębne działy PR. W 1994 r. powstała pierwsza polska organizacja zajmująca się sprawami PR – Polskie Stowarzyszenie Public Relations. Dwa lata później powstał Kodeks Etyczny Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Public relations jest pożytecznym narzędziem i znacznie bardziej wiarygodnym dla otoczenia niż narzędzia marketingowe. Firmy, które deklarują etyczne postępowanie w 2000 r. zrzeszyły się w Związku Firm Public Relations.

 



Przeczytaj też:

Etyka PR


Public relations powinien opierać się na działaniach opartych o fakty. Niestety jak w każdej dziedzinie zdarzają się takie osoby, które tą prawdę starają się naciągnąć. Tu o czymś nie powiedzą, tam coś bardziej nagłośnią. Wszystko po to, aby uzyskać pozytywne wyobrażenie otoczenia o organizacji. Obowiązkiem ...

E-PR


Internet jest wykorzystywany w najróżniejszych celach. Obejmuje wiele dziedzin życia prywatnego, ale przede wszystkim życia organizacji. E-PR służy przede wszystkim kreowaniu korzystnego wizerunku firmy poprzez medium, jakim jest Internet. Dobrze zorganizowany wpływa na wzrost oglądalności stron. Kształtuje pożądaną ...

Publicity


Publicity to rodzaj działania pomiędzy marketingiem a public relations. Przez niektórych jest zaliczane do działań PR. Publicity służy uzyskaniu rozgłosu. Wykorzystuje się środki masowego przekazu w celu rozpowszechnienia wiadomości. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi jak największej liczby odbiorców. Inaczej mówiąc ...
 
Copyright wetestweb.pl