1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Etyka PR

Wpis dodano: 19-02-2012, Zastosowane tagowanie: public relations, media, odbiorcy

Public relations powinien opierać się na działaniach opartych o fakty. Niestety jak w każdej dziedzinie zdarzają się takie osoby, które tą prawdę starają się naciągnąć. Tu o czymś nie powiedzą, tam coś bardziej nagłośnią. Wszystko po to, aby uzyskać pozytywne wyobrażenie otoczenia o organizacji. Obowiązkiem każdego pracownika jest postępowanie etyczne. Z tego względu w 1965 r. w Atenach ustanowiono Międzynarodowy Kodeks Etyki Public Relations. Dokument zawiera standardy, których pracownicy PR powinni przestrzegać. Kryteria postępowania zostały dość konkretnie określone. Przede wszystkim nie należy rozpowszechniać informacji, które nie zostały wcześniej sprawdzone. Nie można rozpowszechniać też informacji, których z jakiś względów sprawdzić się nie da. Zakazane jest uczestniczenie w przedsięwzięciach, które nie pozostają w zgodzie z zasadami etyki. Nie powinno podejmować się działań, które szkodzą społeczeństwu w sposób fizyczny lub etyczny poprzez obrazę godności człowieka. Kwestia etyki PR jest zależna od sumienia osób, które ten zawód wykonują.

 



Przeczytaj też:

E-PR


Internet jest wykorzystywany w najróżniejszych celach. Obejmuje wiele dziedzin życia prywatnego, ale przede wszystkim życia organizacji. E-PR służy przede wszystkim kreowaniu korzystnego wizerunku firmy poprzez medium, jakim jest Internet. Dobrze zorganizowany wpływa na wzrost oglądalności stron. Kształtuje pożądaną ...

Publicity


Publicity to rodzaj działania pomiędzy marketingiem a public relations. Przez niektórych jest zaliczane do działań PR. Publicity służy uzyskaniu rozgłosu. Wykorzystuje się środki masowego przekazu w celu rozpowszechnienia wiadomości. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi jak największej liczby odbiorców. Inaczej mówiąc ...

Informacja prasowa


Informacje prasowe są nieodłącznym elementem public relations. Bez nich public relations właściwie by nie istniał. Pisanie jakichkolwiek treści: artykułów, felietonów, czy reportaży nie należy do prostych zadań. Również w przypadku materiałów prasowych trzeba wiedzieć, co powinny zawierać i jak ma się prezentować ...
 
Copyright wetestweb.pl