1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Struktura informacji prasowej

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, informacje medialne, specjaliści

W materiale prasowym ważna jest nie tylko treść, ale cała struktura informacji. Obowiązują pewne zasady w pisaniu tego rodzaju treści, które zapewniają przejrzystość informacji i skupiają uwagę odbiorcy. W pierwszej kolejności umieszczamy nagłówek. Powinna w nim figurować nazwa firmy, czy też organizacji w związku, z którą materiał jest tworzony. Zamieszczamy również datę. Żadna informacja prasowa nie obędzie się bez tytułu. Po nagłówku jest miejsce na lead. Lead jest krótką notatką, a właściwie paragrafem, który w skondensowany sposób przedstawia główną myśl komunikatu prasowego. Inaczej mówiąc jest to abstrakt. Poniżej znajduje się miejsce na rozwinięcie. W rozwinięciu szczegółowo opisujemy sytuację budowaną wokół leadu. Tutaj umieszczamy dodatkowe fakty, które według nas mogą mieć znaczenia dla firmy i odbiorców. W treści może znaleźć się również przedstawienie podobnych wydarzeń, które porównujemy ze sobą. Poniżej powinny znaleźć się źródła informacji. Najlepiej z podaniem przyczyny, dlaczego z nich skorzystaliśmy. Krótki opis firmy i dane kontaktowe również są wymagane.

 



Przeczytaj też:

Rozgłos i informacja publiczna


Na podstawie analiz wyodrębniono kilka modeli public relations. Pierwszym z nich jest rozgłos, który może kojarzyć się z publicity. Jednak jego forma działania odbiega od rzetelnego publicity. W tym modelu chodzi wyłącznie o nadanie rozgłosu. Nie ma znaczenia, czy będzie to rozgłos pozytywny, czy negatywny. Jest rodzaj ...

Inne modele PR


O modelach PR opartych na rozgłosie i informacji publicznej już nieco wiemy. Należy wspomnieć jeszcze o dwóch pozostałych modelach. Mowa tu o modelu dwukierunkowym asymetrycznym i dwukierunkowym symetrycznym. W modelu asymetrycznym istotną rolę odgrywa poznanie potrzeb odbiorców i ich zaspokojenie. PR kładzie nacisk na ...

Definicja PR


Public relations jest nazywane w skrócie PR. Nazwa pochodzi z języka angielskiego i w tej formie funkcjonuje w Polsce. Oznacza dosłownie publiczne relacje, co w praktyce jest równoznaczne z kontaktami z otoczeniem. Mówiąc jeszcze dokładniej podmiot, który funkcjonuje w środowisku publicznym kształtuje swoje relacje z ...
 
Copyright wetestweb.pl