1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Informacja prasowa

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, media, specjaliści

Informacje prasowe są nieodłącznym elementem public relations. Bez nich public relations właściwie by nie istniał. Pisanie jakichkolwiek treści: artykułów, felietonów, czy reportaży nie należy do prostych zadań. Również w przypadku materiałów prasowych trzeba wiedzieć, co powinny zawierać i jak ma się prezentować ich forma. Komunikat do mediów musi być interesujący. Musi być tekstem informacyjnym, a nie reklamowym. Wystrzegamy się więc opisów, których użylibyśmy w materiale marketingowym takich jak: najlepszy produkt, najlepsza firma, czy oferujemy najnowocześniejsze rozwiązania. Informację prasową piszemy w osobie trzeciej. Absolutnie unikamy formy osoby pierwszej. W tekście nie powinny pojawić się zwroty my lub nasz. W celu zwrócenia uwagi odbiorców i zapewnienia wiarygodności podajemy źródła, z których korzystaliśmy. Przedstawiamy wyniki badań i liczby. Materiał prasowy będzie ciekawszy, gdy zaprezentujemy w nim wypowiedzi specjalistów. Temat informacji powinien być zwięzły i zapowiadać, czego dotyczy materiał.

 

Struktura informacji prasowej

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, informacje medialne, specjaliści

W materiale prasowym ważna jest nie tylko treść, ale cała struktura informacji. Obowiązują pewne zasady w pisaniu tego rodzaju treści, które zapewniają przejrzystość informacji i skupiają uwagę odbiorcy. W pierwszej kolejności umieszczamy nagłówek. Powinna w nim figurować nazwa firmy, czy też organizacji w związku, z którą materiał jest tworzony. Zamieszczamy również datę. Żadna informacja prasowa nie obędzie się bez tytułu. Po nagłówku jest miejsce na lead. Lead jest krótką notatką, a właściwie paragrafem, który w skondensowany sposób przedstawia główną myśl komunikatu prasowego. Inaczej mówiąc jest to abstrakt. Poniżej znajduje się miejsce na rozwinięcie. W rozwinięciu szczegółowo opisujemy sytuację budowaną wokół leadu. Tutaj umieszczamy dodatkowe fakty, które według nas mogą mieć znaczenia dla firmy i odbiorców. W treści może znaleźć się również przedstawienie podobnych wydarzeń, które porównujemy ze sobą. Poniżej powinny znaleźć się źródła informacji. Najlepiej z podaniem przyczyny, dlaczego z nich skorzystaliśmy. Krótki opis firmy i dane kontaktowe również są wymagane.

 

Rozgłos i informacja publiczna

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: marketing, media

Na podstawie analiz wyodrębniono kilka modeli public relations. Pierwszym z nich jest rozgłos, który może kojarzyć się z publicity. Jednak jego forma działania odbiega od rzetelnego publicity. W tym modelu chodzi wyłącznie o nadanie rozgłosu. Nie ma znaczenia, czy będzie to rozgłos pozytywny, czy negatywny. Jest rodzaj działań wykorzystywany w showbiznesie. Nie ważne jak o kimś mówią, ważne żeby dana osoba była rozpoznawalna. Model informacji publicznej jest jak najbardziej pożądanym zjawiskiem, ponieważ opiera się na przekazywaniu prawdy. Komunikacja jest nastawiona na budowanie mocnych relacji z otoczeniem poprzez rzetelną i wiarygodną informację. Jest to jak najbardziej etyczne postępowanie, które ma na uwadze dobro otoczenia. Celem działań tego modelu PR jest rozpowszechnianie informacji. Publiczne dobro znajduje się na pierwszym miejscu. Informacją publiczną posługują się organizacje non profit, ale również agencje rządowe. Kampanie edukacyjne lub kulturalne opierają się na tym samym rodzaju działań.

 


poprzednia     1 2 [3] 4     następna
 
Copyright wetestweb.pl