1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle

Inne modele PR

Wpis dodano: 23-02-2012, Zastosowane tagowanie: marketing, informacje medialne

O modelach PR opartych na rozgłosie i informacji publicznej już nieco wiemy. Należy wspomnieć jeszcze o dwóch pozostałych modelach. Mowa tu o modelu dwukierunkowym asymetrycznym i dwukierunkowym symetrycznym. W modelu asymetrycznym istotną rolę odgrywa poznanie potrzeb odbiorców i ich zaspokojenie. PR kładzie nacisk na służbę dobru publicznemu. Wraz z ewolucją potrzeb odbiorców zmienia się organizacja. W działaniach PR podkreśla się te cechy, które są przez otoczenie najbardziej pożądane. Jest to jedyna „manipulacja”, która pojawia się w tym modelu. W celu zaspokojenia potrzeb klientów przeprowadza się wiele badań. Model symetryczny opiera się na przepływie informacji w dwóch kierunkach. Pomiędzy firmą, a otoczeniem np. klientami jest kontakt, który umożliwia wymianę opinii. Jest to cenne źródło informacji dla firmy. PR w tym przypadku polega na przedstawieniu stanowiska firmy i uzyskaniu sprzężenia zwrotnego. W modelu symetrycznym dąży się do realizacji potrzeb obu stron. Nie jest to model powszechnie stosowany.

 

www.mediakonsult.pl

poprzednia     1 2 3 [4]
 
Copyright wetestweb.pl