1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: e-mail

Wartościowy mailing

Wpis dodano: 24-01-2012, Zastosowane tagowanie: e-marketing, e-mail, wiadomość

E-mail marketing wydaje się prostym narzędziem promowania firm. Tymczasem jest w nim wiele niuansów, o które dbają wytrawni marketingowcy. Nie wystarczy zbudować bazę adresów mailingowych. Po pierwsze musi to być baza klientów, którzy faktycznie mogą być zainteresowani naszą ofertą. Wysyłanie wiadomości do przypadkowych osób sprawi, że prawdopodobieństwo dotarcia do właściwych osób nie jest duże. Ponadto działanie „na oślep” powoduje utratę wiarygodności firmy. Budowanie relacji z konsumentem zaczyna się od pokazania, że oferta jest skierowana właśnie do niego. Jednak informacje, które nie spełniają oczekiwań klienta będą szybko usuwane i przedsiębiorca nic nie zyska na mailingu. Dlatego ważną częścią mailingu jest odpowiednia forma wiadomości. Liczy się treść oraz wygląd wizualny. Estetyka przyciąga uwagę i sprawia, że klient ma poczucie, że jest szanowany. Interesująca forma wizualna i uporządkowane informacje, które w pełni zaspokajają potrzebę wiedzy odbiorcy to połowa sukcesu. Tworzeniem treści mailingowych powinien zająć się doświadczony copywriter.

 

Permission based e-mail

Wpis dodano: 24-01-2012, Zastosowane tagowanie: e-marketing, e-mail, wiadomość

Firmy starają się za wszelką cenę zaznaczyć swoją pozycję na rynku. W tym celu prowadzą różnorakie kampanie marketingowe. W dobie Internetu ogromną popularnością cieszą się kampanie mailingowe. E-maile, które docierają do właściwych osób są bardzo skutecznym narzędziem reklamowym. Część marketingowych wiadomości jest jednak niepożądana w skrzynkach mailowych odbiorców. Są to wiadomości wysyłane w bezpośrednim mailingu określanym mianem direct mail. Wiadomości wysyłane w ten sposób docierają często do przypadkowych odbiorców, co wzbudza ich irytację, ponieważ zaśmiecają skrzynkę niepotrzebnymi informacjami. Niezadowolenie z tego powodu wyraża wiele osób. Sytuacja przedstawia się inaczej w przypadku tzw. permission based e-mail. Są to marketingowe wiadomości mailowe, które docierają do osób, które wyraziły na to zgodę. Zgoda jest wyrażana poprzez rejestrację na danej stronie internetowej i zaznaczenie przez klienta, że chce otrzymywać konkretne dane. Odpowiednie wiadomości docierają wówczas do konkretnych nieprzypadkowych osób.

 

Wartość subskrypcji

Wpis dodano: 24-01-2012, Zastosowane tagowanie: e-marketing, e-mail, wiadomość

Wiadomo już, że przypadkowe budowanie bazy adresów e-mail nie daje wymiernych korzyści i często jest marnotrawstwem czasu, a także pieniędzy. Najchętniej czytane są maile o charakterze marketingowym, które klienci uzyskują z powodu zapisania się do subskrypcji. Aby uzyskać subskrypcję, muszą się najpierw zarejestrować. Wiąże się to z przekazaniem pewnych danych, m.in. adresu e-mail. Możliwość subskrypcji musi zostać wprowadzona w taki sposób, aby użytkownik widział korzyści z niej płynące. Pewne zasady ułatwią pozyskanie większej liczby subskrybentów. Po pierwsze proces rejestracji musi być łatwy i szybki. Nikt nie ma ochoty na odpowiadanie na tysiące pytań, żeby uzyskać dostęp do usługi. Pole rejestracji musi być na stronie wyraźnie zaznaczone. Przy rejestracji prośmy wyłącznie o podstawowe dane. Za jakiś czas możemy wysłać prośbę o uzupełnienie kolejnych danych, które mogą być dla nas pomocne. Subskrypcja to nic innego jak usługa, którą trzeba sprzedać. Do skorzystania z niej przekonasz odbiorców przedstawiając w jasny sposób korzyści, jakie z niej płyną.

 

Częstotliwość wysyłania subskrypcji

Wpis dodano: 25-01-2012, Zastosowane tagowanie: e-marketing, e-mail, wiadomość

Kiedy już uda się nam pozyskać subskrybentów, a właściwie jeszcze przed ich pozyskaniem, powinniśmy mieć ustalony plan działania. Do bardzo ważnych kwestii należy wybór czasu, w którym subskrypcja będzie wysyłana. Chodzi w końcu o to, aby przeczytało ją jak najwięcej osób. Fakt, że odbiorcy mają wiadomość w swojej skrzynce nie oznacza jeszcze sukcesu. Prawdziwym osiągnięciem jest sprawienie, aby większość klientów czytała wysyłane przez nas wiadomości. Jeśli będziemy wysyłać informacje zbyt często może to wzbudzić niechęć klientów. Nikt nie ma czasu, aby każdego dnia odczytywać dziesiątki maili, które do nas docierają. W przypadku, gdy mamy do przekazania ważne treści, które w szybkim tempie są uaktualniane, najlepszym rozwiązaniem będzie mailing raz w tygodniu. Gdy wiadomości nie są tak często uaktualniane, nie zanudzajmy odbiorców mało istotnymi informacjami lub wiadomościami pisanymi na siłę. W niektórych przypadkach wystarczy mailing tylko raz w miesiącu. Statystyki mówią, że największa ilość maili jest czytana we wtorek i środę.

 

hosting
 
Copyright wetestweb.pl