1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: informacje medialne

Zadania PR

Wpis dodano: 17-02-2012, Zastosowane tagowanie: public relations, informacje medialne, odbiorcy

Public relations spełnia różne zadania. Wszystko zależy od rodzaju organizacji i celów, jakie chcemy osiągnąć przez wprowadzenie PR. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to dziedzina, która wspomaga wyłącznie marketing. Tymczasem w zależności od rodzaju organizacji i jej misji wspomaga marketing, zarządzanie lub po prostu komunikację społeczną. Public relations jest prowadzony również w organizacjach non profit. W tym przypadku służy zwróceniu uwagi na problem, którym się zajmuje. Jeśli jego zadaniem jest pomoc np. niepełnosprawnym, poprzez PR buduje atmosferę zaufania, aby ludzie nie mieli oporów w zgłaszaniu się po pomoc. Równocześnie kształtuje relacje z władzami i darczyńcami. W przypadku celu marketingowego PR służy kreowaniu wizerunku firmy. Przekazuje informacje dotyczące swojej działalności do wiadomości publicznej. Proces ten odbywa się często poprzez tzw. liderów opinii, którzy kształtują pewne wyobrażenia. PR wykorzystuje media. Społeczność otrzymuje informacje, które są stwierdzonymi faktami, a nie marketingową kampanią.

 

E-PR

Wpis dodano: 19-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, informacje medialne, specjaliści

Internet jest wykorzystywany w najróżniejszych celach. Obejmuje wiele dziedzin życia prywatnego, ale przede wszystkim życia organizacji. E-PR służy przede wszystkim kreowaniu korzystnego wizerunku firmy poprzez medium, jakim jest Internet. Dobrze zorganizowany wpływa na wzrost oglądalności stron. Kształtuje pożądaną opinię internautów. PR tym różni się od marketingu, że nie zawsze ta opinia musi być w pełni pozytywna. Przedstawia firmę lub organizację jako podmiot, który również popełnia błędy. Zaufanie klientów można wzbudzić poprzez ukazanie faktycznego stanu rzeczy i przedstawienie planu działania w celu wyeliminowania błędów. Poprzez Internet informacje docierają do szerokiej grupy odbiorców. Działania opierają się na dostarczaniu rzetelnych informacji, które zostały zaktualizowane. Internet jest świetnym narzędziem do wykorzystywania liderów opinii. W Internecie znajdziemy mnóstwo aktywnych osób, które w naturalny sposób wywierają wpływ na inne osoby. Do podstawowych narzędzi e-PR należy serwis internetowy.

 

Struktura informacji prasowej

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, informacje medialne, specjaliści

W materiale prasowym ważna jest nie tylko treść, ale cała struktura informacji. Obowiązują pewne zasady w pisaniu tego rodzaju treści, które zapewniają przejrzystość informacji i skupiają uwagę odbiorcy. W pierwszej kolejności umieszczamy nagłówek. Powinna w nim figurować nazwa firmy, czy też organizacji w związku, z którą materiał jest tworzony. Zamieszczamy również datę. Żadna informacja prasowa nie obędzie się bez tytułu. Po nagłówku jest miejsce na lead. Lead jest krótką notatką, a właściwie paragrafem, który w skondensowany sposób przedstawia główną myśl komunikatu prasowego. Inaczej mówiąc jest to abstrakt. Poniżej znajduje się miejsce na rozwinięcie. W rozwinięciu szczegółowo opisujemy sytuację budowaną wokół leadu. Tutaj umieszczamy dodatkowe fakty, które według nas mogą mieć znaczenia dla firmy i odbiorców. W treści może znaleźć się również przedstawienie podobnych wydarzeń, które porównujemy ze sobą. Poniżej powinny znaleźć się źródła informacji. Najlepiej z podaniem przyczyny, dlaczego z nich skorzystaliśmy. Krótki opis firmy i dane kontaktowe również są wymagane.

 

Inne modele PR

Wpis dodano: 23-02-2012, Zastosowane tagowanie: marketing, informacje medialne

O modelach PR opartych na rozgłosie i informacji publicznej już nieco wiemy. Należy wspomnieć jeszcze o dwóch pozostałych modelach. Mowa tu o modelu dwukierunkowym asymetrycznym i dwukierunkowym symetrycznym. W modelu asymetrycznym istotną rolę odgrywa poznanie potrzeb odbiorców i ich zaspokojenie. PR kładzie nacisk na służbę dobru publicznemu. Wraz z ewolucją potrzeb odbiorców zmienia się organizacja. W działaniach PR podkreśla się te cechy, które są przez otoczenie najbardziej pożądane. Jest to jedyna „manipulacja”, która pojawia się w tym modelu. W celu zaspokojenia potrzeb klientów przeprowadza się wiele badań. Model symetryczny opiera się na przepływie informacji w dwóch kierunkach. Pomiędzy firmą, a otoczeniem np. klientami jest kontakt, który umożliwia wymianę opinii. Jest to cenne źródło informacji dla firmy. PR w tym przypadku polega na przedstawieniu stanowiska firmy i uzyskaniu sprzężenia zwrotnego. W modelu symetrycznym dąży się do realizacji potrzeb obu stron. Nie jest to model powszechnie stosowany.

 

Życzenia Bożonarodzeniowe poważne
 
Copyright wetestweb.pl