1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: informacje

Środki masowego przekazu

Wpis dodano: 31-01-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, informacje

Mass media to w języku polskim środki masowego przekazu. Sformułowanie mass media przyjęło się już w języku polskim i jest stosowane wymiennie ze środkami masowego przekazu. Zacznijmy od tego, czym są mass media. Pojęcie brzmi poważnie i takie jest w rzeczywistości, ponieważ mass media wywierają na społeczeństwo ogromny wpływ. Posługując się prostym językiem możemy je zdefiniować jako środki komunikowania się społecznego, których zasięg jest bardzo duży. Zasięg ten może być lokalny, krajowy, a nawet światowy. Do środków masowego przekazu zaliczamy: telewizję, prasę i radio. Nie można zapomnieć o silnym oddziaływaniu wszechobecnego Internetu. W nim znajdujemy najwięcej informacji. Media służą do przekazywania informacji społeczeństwu. Biorą udział w kreowaniu rzeczywistości, ponieważ przekazują często informacje, opinie i poglądy, które są kreowane przez osoby mające władzę. Manipulacja polega na tym, że niepożądane opinie nie są dopuszczane do głosu. Dlatego coraz rzadziej wierzymy mediom.

 

Istnienie w Internecie

Wpis dodano: 04-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, informacje, informowanie

Już od jakiegoś czasu popularne jest powiedzenie, które wiąże się z portalami społecznościowymi działającymi w Internecie: „Jak Cię nie ma na Facebooku lub Naszej Klasie to znaczy, że nie żyjesz”. Internet stał się silnym medium opiniotwórczym, bez którego trudno sobie już wyobrazić funkcjonowanie świata. Powyższe powiedzenie odnosi się częściowo do firm i organizacji. Faktycznie Internet to doskonałe miejsce, aby zareklamować swoją działalność. Inne formy reklamy są tylko dodatkiem. Faktycznie trudno stać się rozpoznawalną marką bez posiadania swojej strony internetowej. Internet jest siłą napędową biznesu. Portale społecznościowe i fora umożliwiają wymianę opinii i przekonują lub zniechęcają klientów do zakupu usługi lub produktu. W Internecie znajdziemy mnóstwo kontaktów, które są firmom niezbędne. Nawiążemy znajomości i podzielimy się wiedzą. Właśnie w ten sposób działa Internet. Pozwala na swobodną komunikację i różne formy reklamy. Porusza tematy wagi światowej, ale również lokalnych społeczności.

 

Radio w Polsce

Wpis dodano: 07-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, informacje, narzędzie marketingowe

Pierwsze odbiorniki radiowe powstały jeszcze przed drugą wojną światową. Ich twórcami byli pracownicy Polskiego Towarzystwa Radiotechnicznego. Wkrótce zbudowano studio radiowe. W konkursie na eksploratora sieci radiowej zwyciężyło Polskie Radio. W 1926 r. rozpoczęło nadawanie programu. Początkowo stacja radiowa mieściła się tylko w Warszawie. W niedługim czasie sieć rozbudowano i stacje pojawiły się w Krakowie, Katowicach i Wilnie. Jak brzmiały stare audycje radiowe dowiadujemy się z materiałów archiwalnych, a przede wszystkim ze starych filmów. Ówczesny odbiornik wyglądał znacznie masywniej i ustawiało się go za pomocą pokręteł. Dzisiejsza technika daje znacznie więcej możliwości. Radio jest połączone z różnorakimi odtwarzaczami i innymi funkcjami. Również audycje brzmią inaczej. Również to medium zostało wykorzystane jako narzędzie marketingowe. Reklamy płynące z radia różnią się od telewizyjnych, ponieważ treść musi być bardziej oryginalna ze względu na brak obrazu. W radiu toczą się dyskusje ze specjalistami z różnych dziedzin i politykami.

 

Media obiektywnie

Wpis dodano: 09-02-2012, Zastosowane tagowanie: rodzaje mediów, informacje, narzędzie marketingowe

Media oddziałują na społeczeństwo w różny sposób. Pewne grupy społeczne, najczęściej polityczne lub osoby, które są z tymi grupami ściśle związane próbują wywierać wpływ przedstawiając swój punkt widzenia za jedyny słuszny. Jeśli media prezentowałyby wyłącznie jeden punt widzenia, być może większość osób zaczęła by myśleć w podobny sposób. Na szczęście media potrafią zachować obiektywizm. Służą społeczeństwu poprzez przekazywanie wiadomości z kraju i świata. Negują złe zachowania i starają się wskazywać pozytywne strony różnych sytuacji. Programy informacyjne mają różną postać. Mogą być przedstawione w formie debaty. Bez względu na to, w jakiej formie są prezentowane najpierw podawane są fakty, a potem komentują je specjaliści. Do głosu dopuszczani są również przeciętni obywatele. Służą temu sondaże uliczne, w których zbiera się opinie na konkretny temat. W Internecie przygotowywane są również debaty, w których może uczestniczyć przeciętny Kowalski. Często odbywają się po emisji danego programu w telewizji.

 

 
Copyright wetestweb.pl