1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: mass media

Środki masowego przekazu

Wpis dodano: 31-01-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, informacje

Mass media to w języku polskim środki masowego przekazu. Sformułowanie mass media przyjęło się już w języku polskim i jest stosowane wymiennie ze środkami masowego przekazu. Zacznijmy od tego, czym są mass media. Pojęcie brzmi poważnie i takie jest w rzeczywistości, ponieważ mass media wywierają na społeczeństwo ogromny wpływ. Posługując się prostym językiem możemy je zdefiniować jako środki komunikowania się społecznego, których zasięg jest bardzo duży. Zasięg ten może być lokalny, krajowy, a nawet światowy. Do środków masowego przekazu zaliczamy: telewizję, prasę i radio. Nie można zapomnieć o silnym oddziaływaniu wszechobecnego Internetu. W nim znajdujemy najwięcej informacji. Media służą do przekazywania informacji społeczeństwu. Biorą udział w kreowaniu rzeczywistości, ponieważ przekazują często informacje, opinie i poglądy, które są kreowane przez osoby mające władzę. Manipulacja polega na tym, że niepożądane opinie nie są dopuszczane do głosu. Dlatego coraz rzadziej wierzymy mediom.

 

Rodzaje mediów

Wpis dodano: 03-02-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, prasa, opinie

Potężnym medium jest wciąż telewizja. Jednak telewizji społeczeństwo ufa coraz mniej. Z badań wynika, że medium najbardziej godnym zaufania stał się Internet. Telewizja budzi wiele emocji. Umożliwia oglądanie programów o różnorodnej tematyce. Udostępnia kanały innych państw. Różnorodność programów jest cechą pożądaną. W przeciwieństwie do reklam, które je przerywają. Jest to najbardziej irytujący element telewizji. Duże znaczenie mają stacje radiowe. Mogą informować o tym, co się dzieje w naszym mieście lub na świecie. Poruszają różną tematykę i nie są tak naszpikowane reklamami. Ponadto pojawiające się w radiu reklamy są bardziej interesujące, a przez to mają większą siłę oddziaływania. Internet jest skarbnicą wiedzy, więc chętnie poszukujemy wiadomości właśnie w nim. Popularnością cieszą się również internetowe rozgłośnie radiowe. Gazety wciąż są chętnie czytane. Wśród tytułów mamy do wyboru gazety lokalne, regionalne i ogólnopolskie. Część osób rezygnuje jednak z zakupu gazet, ponieważ te same informacje są dostępne w wersji elektronicznej.

 

Prasa

Wpis dodano: 03-02-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, prasa, narzędzie marketingowe

Prasa, czyli gazety, czasopisma i magazyny mają duże możliwości. Nie zawsze są one wykorzystywane w pozytywny sposób. Pierwsze gazety pojawiły się już w XVII w.. Jeśli prześledzimy historię prasy, zobaczymy, że początkowo miały charakter urzędowy, a potem informacyjny. Od połowy XX w. formuła prasy zaczęła się zmieniać. Zaczęto poruszać kontrowersyjne i bulwersujące tematy. Dziennikarze wkroczyli w prywatne życie znanych osobistości świata polityki i showbiznesu. I to jest właśnie ciemna strona prasy. Polowanie na sensację wiąże się z naruszeniem prywatności. Na tanich sensacjach opiera się tzw. „prasa brukowa”. Na szczęście istnieje również jasna strona prasy. Dziennikarze wykorzystują swoje umiejętności i kontakty, aby pomóc ludziom i uzdrowić sytuację w kraju. Czasem jest to walka z wiatrakami, ale czasem przynosi pożądane efekty. Walczą z korupcją, ujawniają nielegalne interesy. Powstała nawet dziedzina nazywana dziennikarstwem śledczym. Dziennikarze w swojej pracy narażają czasem nawet życie.

 

Powstanie Internetu

Wpis dodano: 03-02-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, wiadomości medialne

Kiedy Internet stał się łatwo dostępny, każdy chciał go mieć. Teraz komputer, który nie jest podłączony do Internetu jest niewiele wart. Internet zapewnia komunikację na wielu płaszczyznach. Stanowi medium, które silnie oddziałuje na społeczeństwo. Dzieje się tak m.in. dlatego, że ludzie sami częściowo to medium tworzą. Dzięki niemu możliwa jest interakcja, wyrażanie swoich opinii, a nie tylko bierne wysłuchiwanie jak w przypadku telewizji. Aż dziw bierze, że Internet powstał trochę przypadkiem. Celem projektu było utworzenie sieci komunikacyjnej dla wojska. W założeniu miał powstać system z wieloma równoległymi połączeniami, co zapobiegłoby utracie komunikacji w przypadku ataku rakietowego. W ten sposób w 1969 r. instytucje rządowe i akademickie zostały podłączone do sieci ARPAnet. Kilka lat później połączenie rozszerzono o teren Wielkiej Brytanii oraz Norwegii. Wkrótce powstał program do przesyłania wiadomości i pierwsze grupy dyskusyjne Usenet. Kolejne komponenty projektu pojawiały się naturalnie w miarę rosnących potrzeb użytkowników.

 

praca małopolska
 
Copyright wetestweb.pl