1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: narzędzie marketingowe

Prasa

Wpis dodano: 03-02-2012, Zastosowane tagowanie: mass media, prasa, narzędzie marketingowe

Prasa, czyli gazety, czasopisma i magazyny mają duże możliwości. Nie zawsze są one wykorzystywane w pozytywny sposób. Pierwsze gazety pojawiły się już w XVII w.. Jeśli prześledzimy historię prasy, zobaczymy, że początkowo miały charakter urzędowy, a potem informacyjny. Od połowy XX w. formuła prasy zaczęła się zmieniać. Zaczęto poruszać kontrowersyjne i bulwersujące tematy. Dziennikarze wkroczyli w prywatne życie znanych osobistości świata polityki i showbiznesu. I to jest właśnie ciemna strona prasy. Polowanie na sensację wiąże się z naruszeniem prywatności. Na tanich sensacjach opiera się tzw. „prasa brukowa”. Na szczęście istnieje również jasna strona prasy. Dziennikarze wykorzystują swoje umiejętności i kontakty, aby pomóc ludziom i uzdrowić sytuację w kraju. Czasem jest to walka z wiatrakami, ale czasem przynosi pożądane efekty. Walczą z korupcją, ujawniają nielegalne interesy. Powstała nawet dziedzina nazywana dziennikarstwem śledczym. Dziennikarze w swojej pracy narażają czasem nawet życie.

 

Radio w Polsce

Wpis dodano: 07-02-2012, Zastosowane tagowanie: środki przekazu, informacje, narzędzie marketingowe

Pierwsze odbiorniki radiowe powstały jeszcze przed drugą wojną światową. Ich twórcami byli pracownicy Polskiego Towarzystwa Radiotechnicznego. Wkrótce zbudowano studio radiowe. W konkursie na eksploratora sieci radiowej zwyciężyło Polskie Radio. W 1926 r. rozpoczęło nadawanie programu. Początkowo stacja radiowa mieściła się tylko w Warszawie. W niedługim czasie sieć rozbudowano i stacje pojawiły się w Krakowie, Katowicach i Wilnie. Jak brzmiały stare audycje radiowe dowiadujemy się z materiałów archiwalnych, a przede wszystkim ze starych filmów. Ówczesny odbiornik wyglądał znacznie masywniej i ustawiało się go za pomocą pokręteł. Dzisiejsza technika daje znacznie więcej możliwości. Radio jest połączone z różnorakimi odtwarzaczami i innymi funkcjami. Również audycje brzmią inaczej. Również to medium zostało wykorzystane jako narzędzie marketingowe. Reklamy płynące z radia różnią się od telewizyjnych, ponieważ treść musi być bardziej oryginalna ze względu na brak obrazu. W radiu toczą się dyskusje ze specjalistami z różnych dziedzin i politykami.

 

Media obiektywnie

Wpis dodano: 09-02-2012, Zastosowane tagowanie: rodzaje mediów, informacje, narzędzie marketingowe

Media oddziałują na społeczeństwo w różny sposób. Pewne grupy społeczne, najczęściej polityczne lub osoby, które są z tymi grupami ściśle związane próbują wywierać wpływ przedstawiając swój punkt widzenia za jedyny słuszny. Jeśli media prezentowałyby wyłącznie jeden punt widzenia, być może większość osób zaczęła by myśleć w podobny sposób. Na szczęście media potrafią zachować obiektywizm. Służą społeczeństwu poprzez przekazywanie wiadomości z kraju i świata. Negują złe zachowania i starają się wskazywać pozytywne strony różnych sytuacji. Programy informacyjne mają różną postać. Mogą być przedstawione w formie debaty. Bez względu na to, w jakiej formie są prezentowane najpierw podawane są fakty, a potem komentują je specjaliści. Do głosu dopuszczani są również przeciętni obywatele. Służą temu sondaże uliczne, w których zbiera się opinie na konkretny temat. W Internecie przygotowywane są również debaty, w których może uczestniczyć przeciętny Kowalski. Często odbywają się po emisji danego programu w telewizji.

 

Media komercyjne

Wpis dodano: 12-02-2012, Zastosowane tagowanie: wiadomości medialne, opinie, narzędzie marketingowe

Media publiczne działają na trochę innej zasadzie niż media komercyjne. Chociaż w mediach publicznych jest miejsce również na rozrywkę np. w postaci filmów, teleturniejów lub innych produktów to jednak ich głównym zadaniem jest informowanie. Dotyczy to również takich mediów jak prasa. Celem mediów komercyjnych jest zysk. Media tego rodzaju działają jako prywatne przedsiębiorstwa. Zapewniają reklamodawcom miejsce na ich reklamę, ponieważ jest to ich główne źródło utrzymania. Przygotowują programy, które przyciągają uwagę, aby skupić jak największą uwagę odbiorców. Do telewizyjnych mediów komercyjnych należy na przykład Polsat i TVN. Podczas oglądania filmów na tych stacjach często irytują nas reklamy. Właśnie w ten sposób telewizja zyskuje większe prawdopodobieństwo, że reklamy będą oglądane. Do mediów komercyjnych należą również liczne gazety. Na największą komercję nastawione są magazyny plotkarskie. Przyciągają uwagę informacjami o życiu gwiazd i znanych osobistości. Ich niewielki odsetek dostarcza informacji, które są naprawdę przydatne.

 

 
Copyright wetestweb.pl