1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: reklama

Standardy call centers

Wpis dodano: 23-02-2012, Zastosowane tagowanie: telemarketing, obsługa, reklama

Call center może pełnić dwojaką rolę. Pierwsza z nich jest irytująca dla wielu osób. Specjalne call center dysponuje bazą numerów telefonów. Pracownicy dzwonią pod te numery, aby przedstawić ofertę danej firmy i przekonać odbiorcę do zakupu jakiejś usługi lub rzeczy. Z drugiej strony call centers pełnią użyteczną rolę, ponieważ w razie problemów klient może uzyskać potrzebne informacje lub rozwiązać zaistniały problem. Dotyczy to m.in. sieci komórkowych. Niestety jakość świadczonych w ten sposób usług nie zawsze spełnia nasze oczekiwania. Chodzi o długość oczekiwania na połączenie, a także o odsyłanie do kolejnych działów call center. W celu polepszenia tego typu usług została stworzona europejska norma jakościowa EN 15838. Nie jest to norma, która obowiązuje wszystkie call centers, lecz zbiór reguł, z których firmy mogą korzystać, aby usprawnić swoje funkcjonowanie. Norma stanowi właściwie wzór, do którego call centers powinny dążyć. Wdrożenie normy wpływa na zwiększenie efektywności.

 

Bazy danych z outsourcingu

Wpis dodano: 27-02-2012, Zastosowane tagowanie: rozmowa telefoniczna, reklama

Do przeprowadzenia telemarketingu z reguły są potrzebne duże bazy danych. Liczy się nie tylko liczba osób, ale również dane zgromadzone na ich temat. Mogą one dotyczyć wieku lub miejsca zamieszkania, ale również specyficznych potrzeb, czy zainteresowań. Takie szczegółowe dane firmy uzyskują np. poprzez organizowanie konkursów. Fundują nagrodę, a jedyne co zainteresowani muszą zrobić to wypełnić ankietę, w której oprócz danych osobowych trzeba umieścić odpowiedzi na konkretne pytania. Losowanie nagrody odbywa się przy pomocy wypełnionych formularzy, ale dla firmy jest to istotne źródło potencjalnych klientów. Tworzenie złożonych baz danych zleca się często firmom zewnętrznym, które się w tym specjalizują. Jest to tzw. outsourcing. Istotne jest to, w jaki sposób firma udostępnia pożądane przez nas dane. Profesjonalna firma powinna gwarantować bezpieczeństwo danych. Powinna umożliwiać stały dostęp online. Dane powinny być wprowadzone i właściwie uzupełnione, abyśmy w swobodny sposób mogli pracować na nich.

 

Praca w call center

Wpis dodano: 29-02-2012, Zastosowane tagowanie: rozmowa telefoniczna, reklama, praca

Praca w call center nie należy do łatwych. Nawet, gdy pracownik źle się czuje i boryka się z prywatnymi problemami musi wysłuchiwać zażaleń klientów i na dodatek prowadzić rozmowę uprzejmie. Na jego barkach spoczywa rozwiązywanie problemów konsumentów. Tymczasem konsumenci są coraz bardziej wymagający i nie wszyscy są mili. Ważne jest wprowadzenie odpowiednich narzędzi i organizacja procesów w taki sposób, aby praca agenta call center została ułatwiona. Zdarza się, że zanim zostaniemy połączeni z pracownikiem musimy podać swoje dane identyfikacyjne. Niestety, gdy rozmowa zostanie już połączona agent pytać się nas ponownie o to samo. Interaktywna odpowiedź głosowa i wyskakujące okienka sprawiają, że dane pojawiają się na ekranie pracownika. Innym rozwiązaniem jest podawanie danych bezpośrednio pracownikowi. Agent nie zawsze ma gotową odpowiedź na wszystkie problemy. Czasem musi się skonsultować z kierownikiem, co zwykle owocuje przerwą w rozmowie. Kontakt z kierownikiem powinien być lepiej zorganizowany, a najlepiej, gdy kierownik może włączyć się w rozmowę.

 

Historia telemarketingu

Wpis dodano: 01-03-2012, Zastosowane tagowanie: obsługa, rozmowa, reklama

Telemarketing to nic innego jak wykorzystanie telefonu do celów marketingowych. Tak przynajmniej zaczynała się jego historia w latach 60. XX w.. Dzisiaj w telemarketingu niezbędnym narzędziem jest również komputer. Chociaż telemarketing nie jest wynalazkiem XXI w. pasuje do naszych czasów jak ulał. Przede wszystkim na fakt, że zwróciliśmy się w kierunku osobistych relacji z klientem, które mają w pełni zaspokajać jego potrzeby. Wysoki standard obsługi sprawia, że klient chętnie korzysta z usług tej samej firmy przez lata. Nie tylko telemarketing, ale w ogóle marketing przez wiele lat przechodził różne przeobrażenia. Era produktu sprawiła, że najważniejsze było to, aby dany produkt w ogóle pojawił się na rynku. Dlatego produkcja odbywała się masowo i nie liczono się z indywidualnymi potrzebami klienta. Dzisiaj jest zupełnie inaczej. Konsument nie jest już elementem szarego tłumu, lecz jednostką, która ma swoje specyficzne potrzeby. Firmy robią natomiast wszystko, aby te potrzeby zaspokoić.

 

SteelProfil 06-114 Dzierżenin 34 E chwilówki przez internet chwilówki przez internet
 
Copyright wetestweb.pl