1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: rozmowa telefoniczna

Bazy danych z outsourcingu

Wpis dodano: 27-02-2012, Zastosowane tagowanie: rozmowa telefoniczna, reklama

Do przeprowadzenia telemarketingu z reguły są potrzebne duże bazy danych. Liczy się nie tylko liczba osób, ale również dane zgromadzone na ich temat. Mogą one dotyczyć wieku lub miejsca zamieszkania, ale również specyficznych potrzeb, czy zainteresowań. Takie szczegółowe dane firmy uzyskują np. poprzez organizowanie konkursów. Fundują nagrodę, a jedyne co zainteresowani muszą zrobić to wypełnić ankietę, w której oprócz danych osobowych trzeba umieścić odpowiedzi na konkretne pytania. Losowanie nagrody odbywa się przy pomocy wypełnionych formularzy, ale dla firmy jest to istotne źródło potencjalnych klientów. Tworzenie złożonych baz danych zleca się często firmom zewnętrznym, które się w tym specjalizują. Jest to tzw. outsourcing. Istotne jest to, w jaki sposób firma udostępnia pożądane przez nas dane. Profesjonalna firma powinna gwarantować bezpieczeństwo danych. Powinna umożliwiać stały dostęp online. Dane powinny być wprowadzone i właściwie uzupełnione, abyśmy w swobodny sposób mogli pracować na nich.

 

Efekt złej obsługi

Wpis dodano: 29-02-2012, Zastosowane tagowanie: rozmowa telefoniczna, praca, call center

Produkty i usługi nie zawsze w pełni spełniają oczekiwania konsumentów. Jednak nie przesądza to o tym, że nie wybiorą ponownie tej samej firmy. Znacznie większe znaczenie ma w tym przypadku kiepska jakość obsługi. Jeśli występują problemy z uzyskaniem informacji lub reklamacją, a osoba, która z nimi rozmawia zachowuje się w sposób arogancki to przesądza o ich rozstaniu się z daną firmą. Możemy być pewni już więcej nie będą jej klientami. Doskonała obsługa niezadowolonych klientów jest więc szczególnie ważna, aby ich nie stracić. Musimy zadbać, żeby pomimo utrudnień byli usatysfakcjonowani działaniami firmy. Po pierwsze słuchamy, co klient ma do powiedzenia. Nie przerywamy mu w połowie. Musi czuć, że jego problem jest dla nas ważny. Poza tym musimy się w pełni dowiedzieć, w czym leży problem. Kiedy wysłuchasz klienta, powtórz własnymi słowami, jak zrozumiałeś jego problem. W ten sposób upewniamy się, czy się właściwie zrozumieliśmy. Kiedy problem zostanie już w pełni ustalony, szukamy najlepszego rozwiązania.

 

Praca w call center

Wpis dodano: 29-02-2012, Zastosowane tagowanie: rozmowa telefoniczna, reklama, praca

Praca w call center nie należy do łatwych. Nawet, gdy pracownik źle się czuje i boryka się z prywatnymi problemami musi wysłuchiwać zażaleń klientów i na dodatek prowadzić rozmowę uprzejmie. Na jego barkach spoczywa rozwiązywanie problemów konsumentów. Tymczasem konsumenci są coraz bardziej wymagający i nie wszyscy są mili. Ważne jest wprowadzenie odpowiednich narzędzi i organizacja procesów w taki sposób, aby praca agenta call center została ułatwiona. Zdarza się, że zanim zostaniemy połączeni z pracownikiem musimy podać swoje dane identyfikacyjne. Niestety, gdy rozmowa zostanie już połączona agent pytać się nas ponownie o to samo. Interaktywna odpowiedź głosowa i wyskakujące okienka sprawiają, że dane pojawiają się na ekranie pracownika. Innym rozwiązaniem jest podawanie danych bezpośrednio pracownikowi. Agent nie zawsze ma gotową odpowiedź na wszystkie problemy. Czasem musi się skonsultować z kierownikiem, co zwykle owocuje przerwą w rozmowie. Kontakt z kierownikiem powinien być lepiej zorganizowany, a najlepiej, gdy kierownik może włączyć się w rozmowę.

 

Voicemailing

Wpis dodano: 01-03-2012, Zastosowane tagowanie: rozmowa telefoniczna, call center

Poszukiwane są coraz bardziej efektywne kanały dotarcia do odbiorców. Jednym z rodzajów telemarketingu jest voicemailing. Być może niektóre osoby już się z nim spotkały, ale z pewnością metoda nie jest jeszcze na tyle popularna, aby była znana przez wszystkich. Voicemailing polega na wysyłaniu wiadomości głosowej na komórki do konkretnej grupy odbiorców. Telefon dzwoni w tym samym czasie u wielu odbiorców. Nie jest to jednak bezpośrednia rozmowa, lecz nagranie promocyjne, które możemy wyłączyć lub wysłuchać. Właśnie dlatego ważny jest czas, w którym voicemail zostanie wysłany. Kampaniami reklamowymi tego typu zajmują się firmy, które się dobrze na tym znają. Oczywiście nie jest to metoda, którą można reklamować każdy produkt lub usługę. Z pewnością mogą być tak promowane różnego rodzaju imprezy. W ten sposób zachęcamy np. do wzięcia udziału w konferencji marketingowej. Analizujemy cechy charakterystyczne grupy docelowej i wybieramy określony dzień i porę dnia. Jedna z firm zadzwoniła do menadżerów w porze lunchu, aby znaleźli czas na spokojne wysłuchanie wiadomości.

 

wolność finansowa
 
Copyright wetestweb.pl