1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: sieć

Pomiary e-marketingu

Wpis dodano: 25-01-2012, Zastosowane tagowanie: marketing internetowy, sieć, konsument

E-marketing składa się z całego koszyka możliwości, które można wykorzystywać równocześnie lub pojedynczo. Wybór optymalnych opcji sprawi, że uzyskamy wymierne korzyści. Aby tak było, musimy sprawdzić, które narzędzia w przypadku naszej firmy sprawdzają się najlepiej. W e-marketingu istotną rolę odgrywają subskrypcje, mailing, a także banery reklamowe. W zależności od zastosowanej metody marketingowej mierzymy np. kliknięcia i otwarcia wiadomości. Najwięcej informacji można uzyskać poprzez informację zwrotną od odbiorców. Ich aktywność określa się mianem wskaźnika konwersji. Przykładowo najważniejszą informacją nie jest ilość wysłanych przez nas wiadomości, które odczytali klienci, lecz ilość zakupionych przez nich płatnych subskrypcji. Oczywiście zależność pomiędzy wysłanymi informacjami, a ilością subskrypcji jest wyraźna. Ale mierzalnym efektem są sprzedane subskrypcje. Podsumowując wskaźnikiem konwersji jest w tym przypadku procent odbiorców, którzy zakupili subskrypcję. W każdym innym przypadku będzie to procent osób, które wykonały konkretną czynność.

 

Problemy w newsletterach

Wpis dodano: 25-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

Skrupulatnie opracowana wiadomość e-mail, która dociera do właściwych odbiorców to duży sukces. Kiedy widzimy efekt, jaki prezentuje newsletter na naszym komputerze, rozpiera nas duma. Tymczasem w momencie odbioru newslettera lubią pojawiać się różne problemy, które burzą starannie opracowaną kompozycję. Winne są temu różnice w systemach i oprogramowaniu. Problem dotyczy zarówno wiadomości w formacie tekstowym, jak i języka HTML. Mogłoby się wydawać, że HTML zapewnia stałość kompozycji, ale wcale tak nie jest. Już na etapie pisania newslettera musimy zadbać o to, aby tekst u odbiorcy był zbliżony do tego, który zapisaliśmy. Odradza się pisanie tekstu w długich linijkach, ponieważ tekst może zostać rozbity w przypadkowym miejscu. Z tego względu zaleca się umieszczanie w jednej linijce 65-70 znaków. Linię kończymy wciskając Enter. Kolejnym problemem są linki, które są czasem długie i również mogą być złamane przez system i pojawiają się w dwóch linijkach. Dlatego konieczne jest przekierowanie z krótszym adresem.

 

Promocyjny e-mail marketing

Wpis dodano: 27-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

Marketing promocyjny polega na wysyłaniu e-maili do odbiorców z listy bazy mailingowej. Jest to ten rodzaj reklamy, który często drażni użytkowników danej poczty. Otrzymujemy informacje, które nie są przez nas pożądane. Mailing tego typu jest zazwyczaj zamawiany przez firmę w innej firmie, która posiada bogatą bazę mailingową. Często są to portale społecznościowe lub portale, które umożliwiają założenie darmowej skrzynki pocztowej. Forma promocyjnego e-mail marketingu jest zazwyczaj wykorzystywana do przeprowadzenia jednorazowych lub krótkich kampanii promocyjnych, których celem jest rozreklamowanie firmy, produktu lub usługi. Chodzi o dotarcie do naprawdę dużej liczby odbiorców. Przede wszystkim jest to drogie rozwiązanie dla firmy, która zleca taką kampanię. Ponadto odbiorcy nie zawsze otwierają wiadomości z informacjami, których się nie spodziewali. Wiele osób nie odróżnia takich maili od spamu. Efekt takiej akcji jest krótkoterminowy. W ten sposób nie da się przywiązać klienta do marki.

 

Relacyjny e-mail marketing

Wpis dodano: 27-01-2012, Zastosowane tagowanie: skrzynka mailowa, sieć, konsument

E-mail marketing relacyjny jest znacznie bardziej akceptowalną formą mailingu. Polega na dobrowolnym wyrażeniu zgody na otrzymywanie newslettera. Wpisanie się na listę mailingową odbywa się dobrowolnie. Odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji. Jest to metoda, która ułatwia budowanie trwałych relacji z klientem. Jest to także idealne rozwiązanie dla samej firmy, która w ten sposób uzyskuje własną bazę mailingową, za którą nie musi płacić innej firmie. W marketingu relacyjnym wyodrębniamy dwie koncepcje: nastawienie na sprzedaż i nastawienie na dialog. W przypadku nastawienia na sprzedaż e-mail ma wywołać w odbiorcy chęć zakupu danego produktu lub usługi. Jest to typ kampanii nastawionej na natychmiastowy efekt. Właściwy przekaz potrafi zdziałać cuda. E-mail marketing wykorzystuje się również do budowania pozytywnego wizerunku firmy poprzez budowanie trwałych relacji z klientem. Na linii klient-firma rodzi się zaufanie, które skutkuje przywiązaniem do marki. W efekcie klient chętniej powtórnie dokona u nas zakupu.

 

http://www.banery.waw.pl
 
Copyright wetestweb.pl