1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: specjaliści

E-PR

Wpis dodano: 19-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, informacje medialne, specjaliści

Internet jest wykorzystywany w najróżniejszych celach. Obejmuje wiele dziedzin życia prywatnego, ale przede wszystkim życia organizacji. E-PR służy przede wszystkim kreowaniu korzystnego wizerunku firmy poprzez medium, jakim jest Internet. Dobrze zorganizowany wpływa na wzrost oglądalności stron. Kształtuje pożądaną opinię internautów. PR tym różni się od marketingu, że nie zawsze ta opinia musi być w pełni pozytywna. Przedstawia firmę lub organizację jako podmiot, który również popełnia błędy. Zaufanie klientów można wzbudzić poprzez ukazanie faktycznego stanu rzeczy i przedstawienie planu działania w celu wyeliminowania błędów. Poprzez Internet informacje docierają do szerokiej grupy odbiorców. Działania opierają się na dostarczaniu rzetelnych informacji, które zostały zaktualizowane. Internet jest świetnym narzędziem do wykorzystywania liderów opinii. W Internecie znajdziemy mnóstwo aktywnych osób, które w naturalny sposób wywierają wpływ na inne osoby. Do podstawowych narzędzi e-PR należy serwis internetowy.

 

Publicity

Wpis dodano: 19-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, marketing, specjaliści

Publicity to rodzaj działania pomiędzy marketingiem a public relations. Przez niektórych jest zaliczane do działań PR. Publicity służy uzyskaniu rozgłosu. Wykorzystuje się środki masowego przekazu w celu rozpowszechnienia wiadomości. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi jak największej liczby odbiorców. Inaczej mówiąc publicity to rodzaj propagandy marketingowej, której zadaniem jest uzyskanie rozgłosu oraz kształtowanie relacji z otoczeniem. Pożądane relacje z otoczeniem można utrzymać dzięki działaniom, które podlegają określonym regułom. Ważne jest zaznaczanie długoletnich tradycji firmy. Ludzie są podejrzliwi wobec zmian, więc przychylnie patrzą na to, co sprawdzone. Ogromne znaczenie ma polityka otwartości. Chodzi o prezentowanie prawdziwych i aktualnych informacji, a także odpowiadanie na pytania klienta lub reagowanie na jego wątpliwości. Jak zwykle ogromną rolę odgrywa czynnik ludzki. Kultura osobista i kompetencje pracowników oddziałują w bezpośredni sposób na postrzeganie firmy.

 

Informacja prasowa

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, media, specjaliści

Informacje prasowe są nieodłącznym elementem public relations. Bez nich public relations właściwie by nie istniał. Pisanie jakichkolwiek treści: artykułów, felietonów, czy reportaży nie należy do prostych zadań. Również w przypadku materiałów prasowych trzeba wiedzieć, co powinny zawierać i jak ma się prezentować ich forma. Komunikat do mediów musi być interesujący. Musi być tekstem informacyjnym, a nie reklamowym. Wystrzegamy się więc opisów, których użylibyśmy w materiale marketingowym takich jak: najlepszy produkt, najlepsza firma, czy oferujemy najnowocześniejsze rozwiązania. Informację prasową piszemy w osobie trzeciej. Absolutnie unikamy formy osoby pierwszej. W tekście nie powinny pojawić się zwroty my lub nasz. W celu zwrócenia uwagi odbiorców i zapewnienia wiarygodności podajemy źródła, z których korzystaliśmy. Przedstawiamy wyniki badań i liczby. Materiał prasowy będzie ciekawszy, gdy zaprezentujemy w nim wypowiedzi specjalistów. Temat informacji powinien być zwięzły i zapowiadać, czego dotyczy materiał.

 

Struktura informacji prasowej

Wpis dodano: 21-02-2012, Zastosowane tagowanie: pr, informacje medialne, specjaliści

W materiale prasowym ważna jest nie tylko treść, ale cała struktura informacji. Obowiązują pewne zasady w pisaniu tego rodzaju treści, które zapewniają przejrzystość informacji i skupiają uwagę odbiorcy. W pierwszej kolejności umieszczamy nagłówek. Powinna w nim figurować nazwa firmy, czy też organizacji w związku, z którą materiał jest tworzony. Zamieszczamy również datę. Żadna informacja prasowa nie obędzie się bez tytułu. Po nagłówku jest miejsce na lead. Lead jest krótką notatką, a właściwie paragrafem, który w skondensowany sposób przedstawia główną myśl komunikatu prasowego. Inaczej mówiąc jest to abstrakt. Poniżej znajduje się miejsce na rozwinięcie. W rozwinięciu szczegółowo opisujemy sytuację budowaną wokół leadu. Tutaj umieszczamy dodatkowe fakty, które według nas mogą mieć znaczenia dla firmy i odbiorców. W treści może znaleźć się również przedstawienie podobnych wydarzeń, które porównujemy ze sobą. Poniżej powinny znaleźć się źródła informacji. Najlepiej z podaniem przyczyny, dlaczego z nich skorzystaliśmy. Krótki opis firmy i dane kontaktowe również są wymagane.

 

 
Copyright wetestweb.pl