1 2 3
O Reklamie "Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować – a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…"   Peter Mayle
Archiwum tagowania: telemarketing

Standardy call centers

Wpis dodano: 23-02-2012, Zastosowane tagowanie: telemarketing, obsługa, reklama

Call center może pełnić dwojaką rolę. Pierwsza z nich jest irytująca dla wielu osób. Specjalne call center dysponuje bazą numerów telefonów. Pracownicy dzwonią pod te numery, aby przedstawić ofertę danej firmy i przekonać odbiorcę do zakupu jakiejś usługi lub rzeczy. Z drugiej strony call centers pełnią użyteczną rolę, ponieważ w razie problemów klient może uzyskać potrzebne informacje lub rozwiązać zaistniały problem. Dotyczy to m.in. sieci komórkowych. Niestety jakość świadczonych w ten sposób usług nie zawsze spełnia nasze oczekiwania. Chodzi o długość oczekiwania na połączenie, a także o odsyłanie do kolejnych działów call center. W celu polepszenia tego typu usług została stworzona europejska norma jakościowa EN 15838. Nie jest to norma, która obowiązuje wszystkie call centers, lecz zbiór reguł, z których firmy mogą korzystać, aby usprawnić swoje funkcjonowanie. Norma stanowi właściwie wzór, do którego call centers powinny dążyć. Wdrożenie normy wpływa na zwiększenie efektywności.

 

Rozmowa telefoniczna

Wpis dodano: 27-02-2012, Zastosowane tagowanie: telemarketing, obsługa, praca

Telemarketing jest dziedziną, w której niezwykłą rolę odgrywa rozmowa telefoniczna. Musimy być świadomi, w jaki sposób należy ją prowadzić, aby dobrze wypaść. Nie ma znaczenia, czy rozmawiamy z jedną osobą, czy jesteśmy uczestnikami telekonferencji. W obu przypadkach musimy wywrzeć dobre wrażenie. Od rozmowy zależy utrzymanie dalszych kontaktów z klientem. Musimy nauczyć się, w jaki sposób skupiać uwagę rozmówcy na tym, co mówimy. Musimy zyskać też szacunek rozmówcy, aby liczył się z naszym zdaniem. Bez względu na to, czy dzwonimy do kogoś, czy odbieramy telefon powinniśmy przedstawić się imieniem i nazwiskiem, a także podać nazwę firmy, w której pracujemy. O tym, że najpierw należy powiedzieć „Dzień dobry” chyba nikomu nie trzeba przypominać. Gdy odbieramy telefon po grzecznościowej formułce, warto powiedzieć „W czym mogę pomóc?”. W ten sposób zapewnimy klientowi większy komfort, ponieważ będzie pewny, że jesteśmy po to, aby mu pomóc. Podczas rozmowy należy mieć przed sobą kartkę i długopis. Ważne informacje notujemy, aby nic nam nie umknęło.

 

Tajniki telepracy

Wpis dodano: 01-03-2012, Zastosowane tagowanie: telemarketing, rozmowa, praca

Telepraca nie jest już formą pracy, która budzi zdziwienie lub rodzi problemy. Jest znakomitym rozwiązaniem dla osób niepełnosprawnych, ale również dla rodziców, którzy chcą więcej czasu spędzać z dzieckiem. Także inne osoby wybierają tą formę pracy. Przede wszystkim jest to praca dla osób, które chcą się poczuć niezależne. Wygodą jest elastyczne dysponowanie czasem. Chociaż zdarza się, że niektóre rodzaje pracy wymagają spędzania czasu przed komputerem lub pod telefonem w określonych godzinach. Niemal wszystkie zadania, które polegają na pracy za biurkiem mogą być wykonywane zdalnie. Szczególnie w przypadku zupełnie samodzielnych stanowisk, gdy nie opracowuje się żadnych zadań zespołowo. Pracodawca dostarcza potrzebny sprzęt do miejsca, w którym pracownik będzie pracował np. do jego mieszkania. Jest też odpowiedzialny za podłączenie sprzętu. Ustalany jest sposób komunikacji z przełożonymi i sposób przekazywania wykonanych zadań. Telepraca ma też zastosowanie np. gdy pracownik jest zmuszony do częstych podróży.

 

Jakość obsługi a konkurencja

Wpis dodano: 03-03-2012, Zastosowane tagowanie: telemarketing, rozmowa, call center

Wiadomo, że jakość obsługi decyduje często o tym, czy klient zrezygnuje z usług firmy, czy nie. Wdrażając procedury obsługi musimy sobie uświadomić, co oferuje konkurencja. Jeśli jej produkty lub usługi są nieznacznie gorsze, ale jakość obsługi znacznie przewyższa naszą to jest to dla firmy poważne zagrożenie. A jeśli produkty są równie dobre lub jeszcze lepsze to możemy się spodziewać, że klienci od nas szybko uciekną. Każdy chce być traktowany z uwagą i zrozumieniem, a przede wszystkim z szacunkiem. Niestety niektóre firmy zdają sobie sprawę z wad, jakie mają sprzedawane przez nich usługi i traktują konsumenta z lekceważeniem. Odsyłają go od jednej infolinii do drugiej lub po odbyciu rozmowy nadal pozostawiają z problemem. Warto wspomnieć też o znudzonym tonie głosu lub zupełnym lekceważeniu ze strony pracowników, którzy infolinię obsługują. Te wszystkie czynniki wpływają na to, że konkurencja może szybko uzyskać nad nami przewagę. Dlatego należy zadbać o wszystkie aspekty obsługi klienta.

 

 
Copyright wetestweb.pl